Huur opzeggen

U kunt iedere dag van de maand opzeggen. U hoeft niet tot de eerste of laatste dag van de maand te wachten. Er geldt een opzegtermijn van 1 maand. De laatste dag van de huur moet een werkdag zijn. U kunt pas opzeggen als u de woning 12 maanden huurt.

Huur opzeggen

 

Zo gaat het verder

Als we uw opzegging hebben gekregen, nemen we binnen 2 werkdagen telefonisch contact met u op. We maken dan een afspraak voor een voorinspectie en eindinspectie in de woning. Tijdens de voorinspectie zet u een handtekening onder de de opzegging. Als er 2 huurders zijn, hebben wij van beide huurders een handtekening nodig.

Op de laatste dag van de huur doen we de eindinspectie in de woning. U levert dan de sleutels in.

Woning van 1993 of eerder: laat vloerbedekking en zeil liggen

In woningen van 1993 of eerder kan er asbest zitten in de vloerbedekking of het zeil. Haal dit nog niet weg. Laat de vloerbedekking of het zeil liggen tot de voorinspectie. Wij kijken dan samen met u wat er op de vloer ligt en wat er gedaan moet worden.

Meer over

Opzeggen per brief

Als u niet digitaal kunt opzeggen, dan kunt u ons ook een brief sturen. Dit moet in de brief staan:

  • adres van de woning die u opzegt
  • einddatum van de huur, minstens een maand na de brief en op een werkdag
  • uw nieuwe adres
  • als uw bankrekening verandert: uw nieuwe rekeningnummer voor terugbetalingen (als u naar het buitenland gaat: IBAN én BIC)
  • handtekening van de huurder(s)

Stuur de brief naar:
Yvastgoed
Afdeling Ondersteuning
Postbus 2412
1000 CK Amsterdam